COVID-19 daagt bedrijven uit

Welke doelen stelt een bedrijf zich, wanneer de wereld in survival-mode staat? Dat vroeg McKinsey zich recent af in een paper. COVID-19 zet bedrijven op scherp en confronteert managers met de economische uitdaging van hun leven.

Buiten de comfortzone

Ook de bedrijven in onze portefeuille hebben een reactie gepubliceerd op het virus. Ze nemen initiatieven om werknemers, leveranciers, klanten en gemeenschappen te helpen. Ze treden buiten hun comfortzone en werken samen met overheden om medische benodigdheden te leveren. Ook als dat helemaal niet hun core business is. Zo hopen ze een snel economisch herstel mogelijk te maken.

Schaalgrootte positief benutten

Ook deze crisis zal voorbijgaan. COVID-19 dient echter als een flinke test voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en zal toekomstige percepties vormgeven. Ondersteunen onze beleggingen in de financiële sector huishoudens en bedrijven met krediet in deze onzekere tijden? Bedrijven die mondiaal opereren hebben nu meer dan ooit de macht om hun schaalgrootte te benutten en een positieve impact op de samenleving te hebben.

Herstel na de crisis

Mpartners volgt de acties van bedrijven in onze portefeuille nauwlettend, om te zien welke keuzes ze maken en hoe deze aansluiten bij de kernwaarden van het bedrijf. Wanneer goed uitgevoerd, kunnen belanghebbenden en lange termijn aandeelhouders profiteren van het vermogen van een bedrijf om duurzame resultaatgerichte oplossingen te creëren, die het bedrijf vorm geven bij het herstel na de crisis.

START VANDAAG MET

SUSTAINABLE VALUE INVESTING

MEER INFORMATIE?